2020-04-20

PAPEREZKO ARRAINA

Paperezko arraina origamia da papelaren formak direlako eta elementu bat
delako.  

Akira Yoshizawa origamia asmatu zuen. 1911ko martxoaren 14 an jaio zen  
Tochigin (Japón) eta 2005ko martxoaren 14 an hil zen  Tokion (Japón)
neumonia bat eukin zelako. 


Lehenik eta behin,  orri karratu bat hartu behar da. Gero, orrian behar ditugun markak
egingo ditugu toleztuz. Hasteko, triangulo ekilatero bat eginez tolesten dtu.
Gero, geratzen dena mozten dut eta horrekin karratu bat daukagu.


Horren ostean, karratuarekin triangulo isoszele bat egiten dut tolesten eta gero
erdiarekin laukizuzen bat egiten dut tolesten eta beste aldearekin berdina.

Hori egin eta gero, karratuaren erdian bina laukizuzen egiten dut tolesten berriro eta
gero beste aldeekin.

Ondoren zabaldu papera markak ikusteko eta berriro tolestera. Alde bat hartzen

dugu eta erdira eramaten dugu, gero ezkerreko erpina tolesten dugu eskuinera
gorantza. Zaila iruditzen da, baina ikusiko duzue marrak bereizita daudela eta bakarrik
egiten da. Gero alde guztiekin berdina egiten ditugu, baina konturatu behar gara erpin
bakoitza aurreko alde gainetik geratu behar dela. Azkeneko erpinako, figura
zabaltzen dugu, erpina ateratzen dugu eta dena bere lekuan ipintzen dugu.
Figura paperezko molinilloa iruditu behar da.

Jarraian, erditik eskuineko aldean, eskerreko aldea beherantz tolestu behar da eta  behekoa aldea eskuinerantz. Alde hau buztana da. Buztana egiteko erpina erdiranz eramaten behar dugu eta gero,  geratzen den aldean, beherantz, eta beste aldearekin berdina egingo dugu.


Ondoren, erditik eskerreko aldean, burua egiten dugu. Erpin bakoitzak tolesten
dugu erdirantz, espazio txiki bat uzten eta horrela burua puntan geratuko da.

Azkenik, nahi baduzu margoztu. Ni adibidez, gorputza urdinez margoztu dut eta begiak beltzez.



No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.

Erresuma Batua